Állami iskolafenntartás 2017.

Szakgimnázium (új)

Szakközépiskola (új)

Gyakorlati képzés 2017

Tanulószerződés

Országos Képzési Jegyzék (OKJ)

Tanulók védelme a szakképzésben

ÖSZTÖNDÍJ a szakképző iskolákban

GAZDASÁGI KAMARA szerepe a szakképzésben

Beszámoltató rendszerű szakképzés

Közösségi szolgálat

Erkölcstan vagy Etika 2017-2018.

PISA vizsgálattról szülőknek

PEDAGÓGUS SZAKMA vagy HIVATÁS

Tanfelügyelet

Pedagógus Etikai Kódex 2017.

MSZOE működése

 
 
 
Partnereink:

Főmenü: Gyermekvédelem

Igazgatási bírság kiszabása a jogszabálysértő gyermekvédelmi intézményekkel szemben

Az 1997. évi XXXI. törvény szerint: "A gyermekvédelmi intézmény működést engedélyező szerv(?) gyermekvédelmi igazgatási bírságot szabhat ki

  • a működtetővel, az intézményvezetővel, illetve a fenntartóval szemben, ha a működtető, a szolgáltató, az intézmény, illetve a fenntartó a gyermeknek a Gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvényben  (a továbbiakban: Gyvt.) biztosított jogait megsérti,

  • a működtetővel, az intézményvezetővel, illetve a fenntartóval szemben, ha a működtető, a szolgáltató, az intézmény, illetve a fenntartó

a tájékoztatási kötelezettséget megszegi, vagy

a gyermeket, a szülőt vagy más törvényes képviselőt,

az érdek-képviseleti szervet

akadályozzák jogai gyakorlásában, illetve abban, hogy a működést engedélyező szervhez, a gyermekjogi képviselőhöz vagy más hatósághoz forduljon, vagy az intézményvezető, illetve a fenntartó a panaszt határidőben nem vizsgálja ki.

Bírság összege

A bírság legmagasabb összege 200 000 forint.

A bírság összegét az eset összes körülményeire, így különösen a jogsértéssel érintett gyermekek számára, a jogsértés súlyára, a jogsértéssel okozott érdeksérelem nagyságára, a jogsértő állapot időtartamára, a jogsértő magatartás ismételt tanúsítására és – fenntartóra kiszabott bírság esetén – a bírság megfizetésének az ellátás színvonalára gyakorolt hatására tekintettel kell meghatározni.

A bírság – a jogsértés jellegétől, a jogsértők számától, illetve a felelősség mértékétől függően – több személlyel, illetve szervezettel szemben is kiszabható.

Ha a bírsággal sújtott személy vagy szervezet a működést engedélyező szerv vagy az ellenőrzési jogkörében eljáró gyámhatóság által megállapított határidőn belül nem intézkedik a jogellenesség megszüntetése érdekében, a bírság ismételten kiszabható.

A bírság más jogkövetkezményekkel, illetve a feljelentési kötelezettség teljesítésével egyidejűleg is alkalmazható.

Az intézményvezetőre vonatkozó rendelkezéseket a gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltató, intézmény vezetőjén kívül arra a személyre is alkalmazni kell, aki az intézményvezető jogszabályban meghatározott azon feladatát ellátja, amelyből származó jog gyakorlásával, illetve kötelesség megszegésével a jogsértést elkövették. [Gyvt. 100. §. (2-6)]

Figyelem!

Szülői panaszok szerint a fent felsorolt jogsértések általánosítás nélkül is általánosak, különös tekintettel a gyermekei jogok megsértésére és tájékoztatási kötelezettség elmulasztására.

A szülők többsége nem ismeri a gyermekvédelmi törvény és a kapcsolódó jogszabályok folyamatosan változó rendelkezéseit, ezért fokozott hangsúlyt kell helyezni a tájékoztatásukra.

Az óvoda, iskola feladata is a szülők naprakész tájékoztatása az aktuális gyermekvédelmi és más jogszabályokról, annak érdekében, hogy fel tudjanak lépni a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatást végző intézmények jogsértő tevékenységével szemben."

Figyelem! Tapasztalataink szerint a gyermekvédelmi szolgáltatásokat végzők szándékos félrevezető magatartása mellet a sorozatos jogsértések oka a fenntartók, intézményvezetők és az alkalmazottak hiányos jogszabály ismerete.

Szakértői bizottság, szakértői vizsgálat, pedagógiai szakszolgálat tevékenysége itt!

A gyermekjóléti és gyermekvédelmi intézmények hierarchiája! 

 
Szakértői bizottság, szakértői vélemény

Gyermekek napközbeni ellátása

Iskolapszichológus, óvodapszichológus

Iskolaegészséügyi ellátás

Gyermekjogi egyezmény

Hátrányos helyzet megállapítása

Drogstratégia szövege

Gyermekvédelmi intézmények listája

Igazgatási bírság kiszabása a gyermekvédelmi intézményekkel szemben


Ez a honlap a 32/2007 MPA KA OKM sz. Miniszteri Döntés alapján, figyelembe véve a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) 86/2007.11.28. számú állásfoglalását (támogató javaslatát) az FKA-KT-52/2007 számú NSZFI támogatás felhasználásával készült.
 
 
 
 
  Vissza a főoldalra  |  Elérhetőség  |   Súgó  |  Tartalomjegyzék  |  Impresszum