Állami iskolafenntartás 2017.

Szakgimnázium (új)

Szakközépiskola (új)

Gyakorlati képzés

Tanulószerződés

Országos Képzési Jegyzék (OKJ)

ÖSZTÖNDÍJ a szakképző iskolákban

GAZDASÁGI KAMARA szerepe a szakképzésben

Beszámoltató rendszerű szakképzés

Közösségi szolgálat

Erkölcstan vagy Etika 2017-2018.

PISA vizsgálattról szülőknek

PEDAGÓGUS SZAKMA vagy HIVATÁS

Tanfelügyelet

Pedagógus Etikai Kódex 2017.

MSZOE működése

 
 
 
Partnereink:

Főmenü: Iskolai hiányzások

Iskolakerülés orvosi magyarázata

Iskolakerülés az összes iskoláskorú gyermek mintegy 5%-ában fordul elő, és egyenlő mértékben érinti a leányokat és a fiúkat. Legnagyobb valószínűséggel 5-6, illetve 10-11 éves kor között jelentkezik.

Oka gyakran tisztázatlan, de hozzájárulhatnak lelki (például szorongás és depresszió), illetve szociális tényezők (így a barátok hiánya, a kirekesztettség érzése, vagy a megfélemlítettség) is.

Az érzékeny gyermek túlreagálhatja a tanár szigorúságát vagy szidalmait. A kisgyermekek általában betegséget színlelnek, vagy más kifogásokat keresnek az iskolakerülésre. Gyomorfájásról, émelygésről vagy egyéb, az otthonmaradást indokló tünetről panaszkodnak. A gyermekek egy része egyenesen megtagadja, hogy iskolába menjen. Másik lehetőség, hogy mindenféle nehézség nélkül elmegy ugyan az iskolába, de napközben ideges lesz, vagy változatos tüneteket produkál, ami miatt rendszeresen az iskolaorvos rendelőjében köt ki. Ez a magatartás különbözik a serdülőkétől, akik úgy döntenek, hogy nem járnak iskolába (csavargás, "lógás"). Lásd még

Az iskolakerülés gyenge teljesítményt, családi, illetve társas konfliktusokat szokott eredményezni. A legtöbb gyermek "kigyógyul" az iskolakerülésből, jóllehet néhányukban valódi betegséget vagy vakációt követően ismét felbukkan.

Az otthoni tanulás (magántanulóként) általánosságban nem megoldás. Az iskolakerülő gyermek mihamarabb térjen vissza az iskolába, hogy ne maradjon le a tanulmányaiban. Ha az iskolakerülés olyan intenzív, hogy akadályozza a gyermek tevékenységét, illetve ha a gyermek nem reagál a szülők vagy a tanárok egyszerű bátorítására, a gyermekpszichológushoz vagy pszichiáterhez irányítható.

A kezelésnek legyen része a szülők és a tanárok közötti párbeszéd, a rendszeres iskolalátogatás, és olykor a családdal és a gyermekkel foglalkozó pszichoterápia is. A terápiába éppúgy beletartozik a háttérben álló okok kezelése, mint az iskolai megterhelések leküzdését segítő viselkedési technikák.

MSZOE vélemény

Szülői és tanulói panaszok alapján végzett  felméréseink alapján javasoljuk az iskola hiányzások és lemorzsolódások okainak átfogó vizsgálatát.

A bosszúálló, kirekesztő, bántalmazó iskolai légkör miatt megbetegedő, iskolába járást megtagadób tanulók véleményét meg kell hallgatni és a valós panaszokat orvosolni kell.      

Igazolatlan óra itt!

Tanulók rendőrségi bekísérése az iskolába itt!

 
Tanulók rendőri bekísérése az iskolába

Igazolatlan óra

Iskolakerülés orvosi okai


Ez a honlap a 32/2007 MPA KA OKM sz. Miniszteri Döntés alapján, figyelembe véve a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) 86/2007.11.28. számú állásfoglalását (támogató javaslatát) az FKA-KT-52/2007 számú NSZFI támogatás felhasználásával készült.
 
 
 
 
  Vissza a főoldalra  |  Elérhetőség  |   Súgó  |  Tartalomjegyzék  |  Impresszum