Állami iskolafenntartás 2017.

Szakgimnázium (új)

Szakközépiskola (új)

Gyakorlati képzés 2017

Tanulószerződés

Országos Képzési Jegyzék (OKJ)

Tanulók védelme a szakképzésben

ÖSZTÖNDÍJ a szakképző iskolákban

GAZDASÁGI KAMARA szerepe a szakképzésben

Beszámoltató rendszerű szakképzés

Közösségi szolgálat

Erkölcstan vagy Etika 2017-2018.

PISA vizsgálattról szülőknek

PEDAGÓGUS SZAKMA vagy HIVATÁS

Tanfelügyelet

Pedagógus Etikai Kódex 2017.

MSZOE működése

 
 
 
Partnereink:

Főmenü: Iskolai szünetek (VAKÁCIÓ)

Családellenes és sérti a munkavállaló szülők érdekeit a nyári szünet lerövidítése

A nyári szünet lerövidítése ellentétes az Európai Unió szociális és foglalkoztatáspolitikája által kezelt családok és a munka összeegyeztetését segítő törekvéseivel!

Ha családpolitikai célkitűzés, hogy a szülők minél több időt töltsenek együtt gyermekeikkel (lásd üzletek vasárnapi zárva tartás), akkor a dolgozó szülők számára az iskolai tanítási szünetek teljes időtartalmára a fizetett szabadságot kell biztosítani.

1.     Munkajogi kérdések

Jogszabály értelmében a nyári iskolai szünet június 15. és szeptember 1. között jelenleg 54 munkanap.

Egy esetleges 30 napos nyári iskolai szünet és az őszi, téli, tavaszi szünet meghosszabbítása az jelenti, hogy ezeken a tanítás nélküli napokon a tanuló gyermekek és a munkavállaló szülők együttléte (üdülése) csak akkor oldható meg, ha minden szülő egyszerre veheti ki a szabadságát.

Leáll az ország? Vagy felügyelet nélküli csellengő gyermekek lepik el az utcákat, tereket?

MSZOE közérdekű javaslata

Munka törvénykönyve 122. § szerint a szabadság kiadásáról a munkaadó dönt.

Álláspontunk szerint módosítani kell a munkajogi szabályokat, hogy a gyermekes szülők szabadon rendelkezzenek szabadságukkal, és be kell vezetni a szülői szabadság intézményét.

A szülői szabadság intézménye azt jelenti, hogy az óvodába és iskolába járó gyermekek szülei vis maior esetén (pl. gyermekük betegsége) bármikor kérhetnek fizetés nélküli szabadságot.

2.     A szakképző iskolába járó tanulók nyári szünete

Jogszabály értelmében a nyári iskolai szünet június 15. és szeptember 1. között 54 munkanap.

A szakképző iskolákba járó tanulóknak a szorgalmi idő befejezése után 20-25 nap nyári összefüggő szakma gyakorlaton kell részt vennie a nyári szünet lerövidítés esetén ezeknek a tanulóknak csak néhánynapos pihenőidejük marad a feltöltődésre.

Ez jelenleg is súlyos diszkrimináció a gimnáziumi tanulók nyári szünetéhez képest!

MSZOE közérdekű javaslata

A nyári szünet lerövidítése esetén meg kell szűntetni a nyári szakmai gyakorlatot, ami jelenleg is indokolatlan, hiszen a duális képzésben van elég idő arra, hogy szorgalmi időben történjen a gyakorlati képzés (40/60, 30/70, 20/80 az elméleti és gyakorlati képzés aránya)

3. A családok nyári együtt létének akadályozása (a túrizmus ipar vesztesége)

Nem mindegy, hogy a szorgalmi időt hosszabbítják meg vagy a tanítás kezdődik meg már augusztus 20. előtt.

Ha a lerövidített nyári szünet idején az időjárás nem kedvez az üdülésnek, akkor a családok nem tudják átprogramozni az üdülésük napjait a jobb időjárási viszonyok idejére. Inkább el sem mennek nyaralni.

A szülők nem tudnak alkalmazkodni az időjáráshoz, mert a nyári iskolai szünethez kell kötni a nyaralásukat, ha együtt akarnak lenni gyermekükkel.

A nyári szünet lerövidítése miatt leszűkül üdülési szezon, amelynek súlyos következményei lesznek a belföldi túrizmus iparra.

Ráadásul egy 30 napos nyári szünet esetén, ha minden szülő egyszerre megy üdülni, nincs annyi szálláshely (pl. a Balatonnál), amely befogadna ekkora tömeget.

4. Pedagógusszabadságolás

A 326/2013. Korm. rendelet 30. § (3) bekezdés szerint: A nevelési-oktatási intézményekben a pedagógus szabadságát elsősorban a nyári szünetben, kell kiadni.

A lerövidített tanítási szünet megnehezíti pedagógusok nyári szabadságolásának megszervezését. Sokba kerül az iskolafenntartóiknak a pedagógusok helyettesítése, ha tanítási időben kell kiadni a számukra a szabadságot.

A helyettesítések költségeinek elspórolása miatt tovább fog növekedni a lyukasórák száma, vagyis a köznevelési szolgáltatások elvonása a tanulóktól.

Figyelem!

A fentieket is figyelembe véve úgy gondoljuk, hogy a nyári szünet lerövidítéséről szóló nyilatkozat átgondolatlan és felesleges kommunikáció volt, amely a tönkre tette a vakáció első napjait a tanulók és a szülők számára.

A nyári szünet lerövidítése és az őszi, téli, tavaszi szünet meghosszabbításának nincs semmilyen pedagógiai haszna vagy más ésszerű indoka, ezért ebben a kérdésben is megkérdőjelezhető az oktatásirányítás jó szándéka.

Sajtószóvivő: Keszei Sándor (06-30/433-8754 vagy 1-787-7852)

 
Szülői Szervezet az iskolában, óvodában

SZÜLŐPOLITIKA

Szülői jogok, SZÜLŐI STÁTUSZ

Tanulói jogok, tanulói státus

Iskolai, óvodai erőszak

Házirend 2017.

Óvoda 2017-2018.

Érettségi vizsga 2017.

KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS (KIFIR) 2017.

Beiratkozás az általános iskola első évfolyamra 2017.

Tájékoztatási kötelezettség Adatvédelem

Táborozás 2017.

Iskolai szünetek (VAKÁCIÓ)

SZÜLŐI ÉRTEKEZLET TEMATIKÁJA

UTAZÁS iskolába, óvodába 2017.

Tanulói biztosítások

Ingyenesség a köznevelésben (OSZTÁLYPÉNZ, TANULMÁNYI KIRÁNDULÁS)

ISKOLÁZTATÁSI TÁMOGATÁSOK 2016.

Kiskorú tanulók FELÜGYELETE

Iskolai hiányzások (igazolatlan óra)

ÁLTALÁNOS ISKOLA

TANKÖTELEZETTSÉG 2017-2018.

Értékelés, minősítés (osztályzás), JAVÍTÓVIZSGA

Gyermekvédelem (napközbeni ellátás)

GYERMEKÉTKEZTETÉS az iskolában, óvodában

Különórák (árnyékoktatás)

Testnevelés mindennap 2017.

TANKÖNYV 2017.

Érettségi vizsga

JOGORVOSLAT a KÖZNEVELÉSBEN


Ez a honlap a 32/2007 MPA KA OKM sz. Miniszteri Döntés alapján, figyelembe véve a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) 86/2007.11.28. számú állásfoglalását (támogató javaslatát) az FKA-KT-52/2007 számú NSZFI támogatás felhasználásával készült.
 
 
 
 
  Vissza a főoldalra  |  Elérhetőség  |   Súgó  |  Tartalomjegyzék  |  Impresszum